Maxatma Qandi

 Qandi - Bu, feodalına silahsız qalib gəlmiş qulun hekayəsidir.

Hər bir xarizmatik və tarixi şəxsiyyət, gec ya da tez, məşğul olduğu işdən aslı olmayaraq, filmlərə, sənədli filmlərərə mövzu olur. Adını dünyaya eşitdirmiş bütün insanalrı ortaq xüsusiyyəti, böyük enerjiyə sahib olmalarıdır. Maxatma Qandi filminin əsas mövzusu, dünyanın ən böyük humanistlərindən birisinin həyat və fəaliyyətini canlandırmaqdır. Maxatma Qandini mübarizəyə çağıran, hər yerdə mövcud olan sosial bərabərsizlik olmuşdur. Ona görə də Qandi fəaliyyətə başlamaq qərarını verir və öz keçid biletini CAR-da yandırır.

Şahzadə Viktoriyanın mirvarisindən, müstəqil Hindistana qədər uzun və tozlu yola başlayır. Qandi davam etdikcə, mübarizə də güclənirdi. Cənubi Afrikadan Hindistana qayıdandan sonra,o, mübarizəsinə davam etdi. 1 həftədən 6 ilə qədər dalğalanan periyodlarla, müxtəlif vaxtlarda həbsə atıldı. Buna baxmayaraq, o, hər dəfə həbsxanadan çıxanda insanları daha çox qeyri-zorakı üsullarlarla mübarizəyə səslədi. Nə qədər ona və tərəfdaşlarına qarşı zorakılıq edilsə də, o, yenə də humanistliyini itirmədi. Qandi deyirdi ki, digər keyfiyyətlərin inkişafı üçün qorxmazlıq mütləq şərtdir. Şəxsən bu film məni buna inandırmağı bacardı. Cəsarətə sahib olmadan bəyəm həqiqəti axtarıb, qayğıkeşcəsinə sevgini qorumaq olarmı? Qandinin resepti mübarizə üçün universaldır. Humanizm etalonu olan Qandinin ideyaları, özünü humanist hesab edən hər kəs üçün ən vacib mənəvi dəstək olmalıdır. Getdikcə buna daha çox ehtiyac yaranacaq.
         Filmdə olan Qandinin dialoqları,öz-özlüyündə ayrıca mövzudur və 8 oskar almağına ən əsas səbəblərdəndir. Qandi öz yolunu elə öz fikri kimi tamamladı: Əvvəllcə onlar sənin fərqinə varmırlar, sonra sənə gülürlər, sonra səninlə mübarizə aparırlar və sonda da sən qalib gəlirsən.
         Maraqlıdır ki, film müddətində KİV-in rolunun necə də böyük olduğunu gördüm. Britaniya imperiyası qəzetlərdən çox qorxurdu. Qorxurdu ona görə ki, həm öz ölkəsində həm də Avropanın digər ölkələrində humanizm, insan haqları və mədəniyyətdən dəm vurub, Hindisan və digər müstəmləkələrdə zülmlər törədir və insanları əzirdilər. Bu gün dünyanın inkişaf ermiş hesab olunana əksər ölkələri öz inkişaflarını müstəmləkələrə borcludurlar. Bu günkü maddi zənginliklərini tamamilə yağmaya əsasən əldə etmişlər. Qaldı ki, mənəvi zənginliklərinə, elə onda da mütləq lider sayılmazlar.
Qandi böyük politoloq və filosof olub. Onun bədəni ölüb getsə də ruhu gəmilərə işarə verən mayak kimi, humanizm, sivil dəyərlər və insan haqları tərəfdarlarına elə günü bu gün də yol göstərir. Qeyri-zorakı mübarizə konsepsiyası yaxşıdır, amma mən bunun hər yerdə tətbiq olunub olunmamağı barəsində düşünürəm. Baxmayın, hər nə qədər Britaniya imperiyası müstəmləkəçi olsa da yenə də azdan çoxda bəzi dəyərləri hesaba qatırdı. Qaldı ki, özünə müsəlman və türk deyən cəmiyyətlərdə, qeyri-zoraki mübarizə üsulu mənə ağlabatan gəlmir.
         Xüsusi qeyd etmək lazımdır ki, Qandi, sadə kütlənin həyat tərzini necə də ürək ağrısı ilə öyrənirdi. Bu gün özünə siyasi lider deyib, insanlara yaxşı gələcək vəd edən saxtakar və riyakar, sadə insanların necə yaşadığından və onların həyat tərzindən bixəbər «siyasət»çilər  az deyil.  Filmi izləyərkən çox tez-tez gördüm ki, Qandi öz-özünü mühakimə edir. Bəlkə biz hazır deyilik hələ? – deyə suallar verir. Bu da onun necə də yüksək inkişaf səviyyəsinə çatdığının göstəricisidir.
         Qandi əslində gerçəkləşmiş nəticələrlə razı deyildi. Çünki İngiltərə elə-belə əllərini qollarını sallayaraq regiondan getməyəcəkdi. Pakistan kimi qondarma ölkə, İngiltərə imperiyasının nəticəsidir. Qandi isə əsla belə bir nəticə istəmirdi. Müsəlmanlarla İndusların bir-birini qırmaqlarının sonunu görmək, daha da şiddətlənməsini görmək istəmirdi. Bundan nə nəticə çıxır? Hər bir ideologiya, hər bir təşəbbüsün verəcəyi qurbanlar var? Mütləqdir ki, biz bu qurbanları verək? Hətta Qandi kimi hümanizm dağarcığı belə, qurban verdi.

Comments

Popular posts from this blog

Kerol S. Duek - Düşüncə tərzi: uğurun yeni psixologiyası

Ziqmund Freyd - Yuxuların yozumu

Corc Oruell - 1984

Janrlar və mən

Kamal Abdulla - Sehrbazlar dərəsi